пʼятниця, 11 травня 2012 р.

Візуальне програмування для дітей

Навчати дітей програмуванню можливо у дуже"симпатичний" спосіб - це візуальне програмування, в якому взагалі не треба писати текст. </span>Причому візуальне - це не обов'язково малювання блок-схем! Наприклад, можна виходити з поняття об'єкту, який знаходиться в різних станах і реагує на зовнішні події.
У Майкрософт також замислюються над проблемами навчання дітей, зокрема, вже писалося про проект Kodu Game Lab. Kodu - це інтерактивне середовище створення тривимірних ігор, доступна одночасно на Xbox 360 і на ПК. Я вирішив написати про неї докладніше, оскільки починаючи від сьогодні будь-хто може завантажити і спробувати версію для ПК.</span>




Як же влаштована гра на Kodu? Для розробки гри вам по суті необхідно створити ігровий світ, в якому будуть жити впроваджені вами персонажі, і взаємодіяти за встановленими правилами вами (а також з урахуванням законів фізики). При початковому запуску гри ви можете завантажити безліч існуючих світів, або ж почати з порожнього світу.

Всередині світу живуть об'єкти - це можуть бути яйцеголові "коду", яблука, дерева, гармати, снаряди і т.д. Об'єкти вже наділені деякими поведінкою - наприклад, гармата, додана в ігровий світ, може раптом сама по собі перекидаємо на спину і "усміхатись". Інші дії можете додавати ви - наприклад, при натисканні на пробіл можна попросити пушку "вистрілити" снарядом, а при натисненні на стрілки - повернутись. Снаряд, за замовчуванням, зіткнувшись з якимось об'єктом вибухне, зменшивши "здоров'я" цього об'єкта. Коли здоров'я зменшиться до нуля - об'єкт сам помре.




Все це закладена за замовчуванням функціональність - тому, щоб отримати працюючу гру, треба не так багато - помістити об'єкти в світ і наділити мінімальною поведінкою. У відповідь на події (натискання клавіш, переміщення миші, зіткнення і т.д.) можна просити об'єкти зникати, відчувати емоції (так-так, "посміхнутися" - це примітивне дію, і різні об'єкти роблю його по-різному!), Переміщатися , зникати, або переходити в новий стан (яке в кодом називається сторінкою).


Наведені скріншоти демонструють весь процес створення ігри-стрілялки на Коду: створюємо порожній світ, додаємо об'єкти (дерево, потім гармату), модифікуємо властивості гармати, додаючи реакцію на клавіші - ось, власне, і вся гра! А більш детально процес показаний на відео (рекомендую дивитися на YouTube в HD):




Як ви гадаєте - наскільки такий підхід до створення ігор близький до програмування? Чи можна це розглядати як навчання програмуванню, або, радше, як спосіб перетягнути дітей від пасивної ролі гравця до більш творчого процесу створення гри?
Саме це, як мені здається, найголовніше, що дозволяє зробити Kodu - п
оказати, що комп'ютер може використовуватися для створення чогось нового, для втілення в життя своїх ідей. Конкретні технології, мови програмування та бібліотеки весь час будуть змінюватися, але цей принцип - свобода творчості, можливість створення віртуального творіння своїми руками - залишатиметься завжди.

Метеріли звідси.

Немає коментарів:

Дописати коментар